Védjegy

Miért érdemes megszerezni a Zöldüzlet védjegyet?

Mert…

  • elhivatottságot tükröz, a társadalmi illetve a fogyasztói réteg pozitív megítélését eredményezi;
  • erősíti a versenyelőnyt azokkal szemben, akik még nem alkalmaznak zöld szempontokat működésük során;
  • elősegíti, ösztönzi a munkatársak, érdekelt felek környezettudatosságát;
  • aktív eszköze a vállalati környezetvédelemnek.

A Zöldüzlet Program egyik célja, hogy a résztvevő üzletekbe úgy vonzzunk be még több látogatót, vásárlót, fogyasztót, hogy közben a környezetünkért is teszünk. Ez már önmagában is haszon! A megnövekedett látogatószám nagyobb vásárlóerőt is jelent.

“Könnyű zöldnek lenni, ez volt a programban eltöltött év tanulsága. Úgy pedig még könnyebb, hogy valaki fogja az ember kezét. Így zajlott a Casati Budapest Hotelben az előző év a Zöld Üzlet programban. Először eldöntöttük, hogy teszünk azért, hogy zöldekké váljunk, majd a Survive Enviro támogatásával, tanácsaival, auditjaival el is indultunk az úton. Közben ismeretséget kötöttünk a környékbeli hasonló gondolkodású üzlettulajdonosokkal, vezetőkkel és a végén együtt örültünk az eredményeinknek. Azért megnyerni volt a legjobb érzés, és ezzel a lökettel idén már sokkal önállóbbak leszünk, különösen, hogy időközben ki is okosodtunk egy kicsit, hála az előadásoknak, és így folytatjuk utunkat a fenntartható jövőbe.”

Erdős Gábor- Casati Budapest Hotel (2013-as Zöldüzlet Verseny budapesti győztese)

Bárkinek akinek elmondtam, hogy az optika zöldülni kezdett egyetértően bólogatott, hogy szükség van az ilyen változásokra és gratulált, hogy kitartunk az elhatározásunk mellett. Az első évben sokat tanultam majd a tanultak alapján módosításokat hajtottam végre az üzletben. A második évet két okból tartom fontosnak: az első az, hogy rögzüljön, rutinná váljon a bevezettet módszer. A másik ez elsőt veszi alapul, hogy tovább adjam a zöld üzlet szemléletet mások számára is és hogy elhitessem, hogy nem álom az, hogy lehetünk egyre zöldebbek.

Lisztes Brigitta- Orange Optika (2013-as Zöldüzlet Verseny közönségdíjasa)

Mi a védjegy megszerzésének menete?

  1. Regisztráció a Zöldüzlet Programra (A programhoz folyamatosan lehet csatlakozni!);Questionnaire1
  2. A saját üzletre vonatkozó helyzetfelmérő kérdőív kitöltése;
  3. Képzésen való részvétel (A programban való részvétel egyik feltétele, hogy az üzlet az adott naptári évben legalább egyszer részt vegyen képzésen!);
  4. Kötelező vállalások megtétele, teljesítése;
  5. Zöldüzlet védjegy használata, zöld törekvések promóciója;
  6. Évközi auditon való részvétel;
  7. Záró auditon való részvétel;
  8. Védjegyhasználati díj: 30 000Ft / üzlet. A védjegyhasználati díj a program indító képzést követően kerül kiszámlázásra.

A védjegyhasználati díj megfizetése esetén a résztvevők welcome csomagot kapnak, amely logóval ellátott kirakati matricát, padlómatricát és tanúsítványt tartalmaz. Így az imázs növelő üzenet széles körben jut el a vásárlókhoz. A program fontosabb időpontjait (képzés, auditok) igyekszünk a kereskedelem szezonalitásához igazítani.

A kötelezően választható 8 vállalás:

  1. Nyilvántartom a villamosenergia fogyasztásomat havi bontásban a következő 12 hónapban, és törekszem a fogyasztás csökkentésére (szerkeszthető mintát a regisztrációt követően megküldjük);
  2. Nyilvántartom a gázfogyasztásomat havi bontásban a következő 12 hónapban, és törekszem a fogyasztás csökkentésére (szerkeszthető mintát a regisztrációt követően megküldjük);
  3. Nyilvántartom a vízfogyasztásomat havi bontásban a következő 12 hónapban, és törekszem a fogyasztás csökkentésére (szerkeszthető mintát a regisztrációt követően megküldjük);
  4. Környezetbarát irodai papírt használok;
  5. Szelektíven gyűjtöm a hulladékot;
  6. Környezetbarát tisztítószereket használok;
  7. Környezetbarát terméket is árulok;
  8. Környezetbarát termékeket vásárolok saját működésemhez (zöld beszerzés).

A Zöldüzlet Programhoz csatlakozó üzletek jogosultak a Zöldüzlet védjegy, logó használatára a program időtartama alatt.

Mit kapnak még emellett résztvevő üzletek?

  • megtanulhatják, hogyan lehet környezetbarát módon működtetni az üzletet, megismerkedhetnek a környezettudatos üzletvezetéssel, amelyhez segítséget kapnak a SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft. szakembereitől egynapos tréning (pl. energiamenedzsment, ökomarketing) és igény szerinti folyamatos konzultáció formájában;
  • előre egyeztetett időpontokban helyszíni állapotfelmérés és tanácsadás kapcsolódik a programhoz;
  • minden résztvevő Zöldüzlet védjeggyel ellátott kirakat matricát kap;
  • az egy év elteltével a résztvevő üzletek fenntarthatósági jelentést kapnak.

A vállalások betartása fontos! Mert…

Gondoskodunk róla, hogy a Zöldüzlet védjegyet viselő üzletek valóban tegyenek környezetükért. Évente legalább 2 alkalommal munkatársaink ellenőrzik vállalásaik teljesülését és felmérik a változást környezeti teljesítményükben. Az auditok alkalmával a kötelező 3 vállalást nem teljesítő üzletek védjegyhasználatát visszavonjuk.

Ki vehet részt a Zöldüzlet Programban?

Bármilyen üzlet, vállalkozás, amely kellő elkötelezettség mellett képes a környezettudatos működés útjára lépni.child-hugging-earth

A Zöldüzlet Program segítségével a fenntarthatóság fogalma, illetve annak tartalma kézzelfoghatóvá, így könnyebben értelmezhetővé, egyben ismertté és népszerűvé válik. A környezettudatos üzletben alkalmazott intézkedések megvalósulásával széles körben tudatosul a fenntarthatóság, mint értékrend és ismertté válnak a környezetbarát üzlet kritériumai, a környezetbarát jelölések, ökocímkék, erősödik a környezettudatosság. Így a vásárlók beszerzéseik során tudatosan kereshetik a környezetbarát üzleteket és a környezetbarát termékeket, megvalósíthatják a tudatos zöld beszerzést.

A programhoz kapcsolódó általános stratégiai előnyök a példamutatás, a környezettudatos magatartás erősítése. Az igény, vásárlóerő befolyásolja a piacot és a keresletet erősíti a környezetbarát, energiahatékony termékek piacán. Ez a környezetbarát termékek árának csökkenéséhez vezet (elérhetővé válik mindenki számára). A program célja többek között az innováció ösztönzése, az új műszaki megoldások fejlesztése is (piaci reakciók a direkt követelményekre).

A Zöldüzlet Programban való sikeres szereplés eredményeként az üzletek Zöldüzlet védjegyet kaphatnak, mely hiteles formában igazolja a környezettudatos, felelős működés iránti elkötelezettségüket.

A programban való részvétel sikere és hatékonysága, illetve a védjegy megszerzése a vállalások teljesítésén túl nagyban függ a résztvevő üzletek elkötelezettségétől, tájékozottságától is, hiszen fontos cél, hogy az üzletek folyamatos fejlődés mellett, hosszú távon gyakorolják a környezettudatos magatartást.