A budapesti üzletek vezetőinek szóló ökotréning második előadását április 16-án tartottuk .A találkozó házigazdája a Gipszkorszak Játszóház volt. A találkozó elején a résztvevők rövid ökokvízzel elevenítették fel az ökocímkékről és a zöld beszerzésről korábban elhangzottakat.

A márciusi képzés elsősorban elméleti, a fenntartható fejlődéssel és fogyasztással kapcsolatos témákat érintett. Az ökotréning második előadásán az üzletek környezetbarát működését segítő gyakorlati ismereteket, lehetőségeket vette számba Diófási Orsolya.

A környezetbarát takarítás, az energiamenedzsment, a vízfogyasztás, a fűtés-hűtés, témákat mindenki érdeklődéssel hallgatta, hiszen költség megtakarítást érintő kérdések. A legtöbb üzlet vállalásai között szerepel az energia, gáz, vízfogyasztás nyilvántartása. Boros László a B+B ABC tulajdonosa saját gyakorlati tapasztalatait mondta el a hideg és meleg fényű energiatakarékos izzók alkalmazásáról. A környezetbarát takarítás és papírfelhasználás szintén hangsúllyal szerepel a vállalások között, ezért a hagyományos technológiáktól kezdve az alternatív megoldásokig megismertették a résztvevők, hogy hogyan lehet a takarítás környezetbarát. A papírfelhasználásnál tisztázásra került, hogy nem csak az „újra papír” hanem az ökocímkével ellátott papír felhasználása is környezetbarát, a beszerzésnél érdemes rá figyelni. Ezt követően még érintettük a csomagolás, az étkezés és a közlekedés témáit is. Mindenki várja a lakossági szelektív hulladékgyűjtés bevezetésének lehetőségét, bízva abban, hogy megoldást jelenthet a kisebb üzleteknek is.

Az ökomarketing témaköréhez kapcsolódóan javaslatok érkeztek arra, hogy a vásárlók körében hogyan lehetne népszerűsíteni a zöldüzlet projektet. Lisztes Brigitta, az Orange Optika vezetője kiemelte, hogy érdekes lenne lehetőséget teremteni egymás jobb megismerésére a csatlakozott pécsi és pesti üzletek közötti élő kapcsolat kialakítására, networkingre, a jó gyakorlatok, tapasztalatok továbbadására. Vajda Zoltán a Gipszkorszak ügyvezetője és Kiss Judit a Hotel Ambra képviseletében szintén örültek a népszerűsítő programok lehetőségének.

A képzés végén Diófási Orsolya arra kérte az üzletek képviselőit, hogy az elhangzottak alapján mindenki gondolatban állítsa össze saját akciótervét, amit az időpont egyeztetéseket követően, a személyes tanácsadások, ökoauditok alkalmával végig tudnak beszélni, egyeztetni.