2014_03_18_zolduzlet_sajtotajekoztato 1Díjátadó sajtótájékoztatóval zárult 2014. március 18-án, a Magyarországon egyedülálló környezettudatos üzlet mintaprojekt, melyet a SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft. indított el tavaly márciusában a Magyar Telekom hello holnap! „fenntartható tudatformálás” pályázatának támogatásával.

Díjazottaink: a verseny győztese Pécsett a Ruhatár és Budapesten a Casati Budapest Hotel. Közönségdíjasunk a szintén budapesti Orange Optika. Az üzletek vállalásokat tettek környezetbarát tisztítószerek használatára, energia-, víz-, gázfogyasztásuk csökkentésére, így például a Ruhatár perlátor felszerelésével harmadára csökkentette a vízfogyasztását. A Casati Budapest Hotel a három alapvállalásán túl több zöld vállalást is teljesített, például környezetbarát papírt használ, illetve törekszik a helyi magyar termékek felszolgálására.

A “Zöldülnek a Királyok” Környezettudatos üzlet verseny eredményeiről illetve a projekt folytatásáról szóló tájékoztató letölthető innen!

2014_03_18_zolduzlet_sajtotajekoztato 4A díjak igazán különlegesek voltak, melyeket formatervező hallgatók készítettek az ökodesign jegyében. A díjakat Hassay Zsófia VI. kerület Terézváros polgármestere, Rónaszékiné Keresztes Monika országgyűlési képviselő, a VII. kerület Erzsébetváros alpolgármestere és a Telekom képviseletében Mácz Ákos EU kapcsolat vezető adta át. Gratulálunk a győzteseknek!

A Zöldüzlet Program 2014-ben is folytatódik! Várjuk azoknak az üzleteknek a jelentkezését, akiknek fontos a környezettudatos működés!

A programhoz az ország bármely területén működő üzletek csatlakozhatnak 2014. április 18-ig. A Zöldüzlet Programmal továbbra is cél a résztvevő üzletek környezettudatosságra való ösztönzése, a példamutatás és a környezettudatos magatartás erősítése.

2013 októberében a Zöldüzlet logót a Szellemi Tulajon Nemzeti Hivatala védjegyként lajstromozta.

A Zöldüzlet Programban való sikeres szereplés eredményeként az üzletek Zöldüzlet védjegyet kaphatnak, mely hiteles formában igazolja a környezettudatos, felelős működés iránti elkötelezettségüket, a társadalmi illetve a fogyasztói réteg pozitív megítélését eredményezi; erősíti a versenyelőnyt azokkal szemben, akik még nem alkalmaznak zöld szempontokat működésük során; elősegíti, ösztönzi a munkatársak, érdekelt felek környezettudatosságát; aktív eszköze a vállalati környezetvédelemnek. Jelentkezni a www.zolduzlet.hu oldalon lehet.

A teljes sajtóanyag letölthető innen!

A sajtótájékoztatón készült képeket a galériában megtekinthetik!